Svåra tider iFokus

Svåra tider

Etikett00-regler-information
Läst 1718 ggr
PiganX
2012-08-12 17:43
0

Tipslådan

Här kan du tipsa om:

• Artiklar du hade velat läsa om.
  • Nya diskussionskategorier du tycker borde finnas.
  • Andra nödvändiga/intressanta saker du tycker borde finnas/ändras på sajten.

Kom igen, hjälp mig att förbättra sajten! Jag vet att den behövs för många.

BuxXum
2012-08-12 20:18
0

Jag kan tyska att "Skära sig" borde byta namn till Självdestruktivitet eller något liknande eftersom det finns flera sätt att skada sig på när man mår dåligt, inte bara att skära sig.

Sen skulle jag, antingen i en ny kategoir eller i en artekel gärna vilja få läsa/disskutera lite om hur man som närstående eller "utsatt" kan ta kontakt med andra, ta det där första steget liksom. Måste man koppla in en proffesionell eller liknande? osv.

Ett par tips i alla fall. :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

PiganX
2012-08-12 23:26
0

#1 Det har du ju faktiskt alldeles rätt i. Det är ju inte jag som grundat sajten, och jag har helt missat det. Men det var en bra synpunkt, och jag ska ändra det direkt! Glad

Hur menar du då, med det andra?

Tack för tipsen, och kram!

[Älskamig]
2012-08-13 11:24
1

Jag tycker man borde förmedla mer om tjejjourerna som också finns runt om i landet, som också kan hjälpa! Flört Oftast när man mår dåligt vet man bara om experterna, men det kan vara skönt att få prata med någon "icke-expert" också ibland, men som ändå är smått utbildad för att kunna sitta i en tjejjour. 
Har pratat med många tjejjourer, mest på msn, men det kan hjälpa! Glad

Jina.
2012-08-13 11:36
0

Jag håller med om vad Älkamig skriver.

Visste inte att man kan prata via msn också, spännande, jag vill veta mer.

www.mediumjina.se

[Älskamig]
2012-08-13 11:39
0

#4: Går att läsa mer om tjejjourerna på tjejjouren.se :)

Jina.
2012-08-13 11:42
0

Tack!

www.mediumjina.se

BuxXum
2012-08-13 12:04
0

#2 Jo men lite om hur man som (som utsatt t.ex.) kan ta kontakt, vem kan man ta komtakt med, att framhäva att man inte måste ta kontakt med en professionell. Det kan ju vara svårt att kunna ta det där första steget till att få hjälp och att få ur sig sina tankar och känslor. Många går ju och bär på det och lådsas som ingenting. Något om att ta det där första steget.

Kanske hur man som närstående kan göra, säga, visa och sådär. :)
Var det en bättre förklaring? Haha

#3 Tycker nog att man borde framhäva de flesta jourer, jag antar att tjejjouren är till, mest för tjejer? Det finns ju mycket mer killar som mår dåligt än vad man tror.

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

[Älskamig]
2012-08-13 12:05
1

#7: Jo, det är klart, men oftast förmedlar man bara om Bris, jourhavande kompis, kurator, psykolog, men man glömmer oftast tjejjourerna!

[Älskamig]
2012-08-13 12:06
1

Finns även killjourer, men vet inte så mycket om dem tyvärr! Obestämd

PiganX
2012-08-13 13:30
1

Älskamig, jag ska kolla upp det bättre!