Annons:
Etikett09-egna-berättelser
Läst 2606 ggr
Jessicahagstrom94
2014-09-30 13:48

Vad gör man..?

Varje dag kämpar jag för att orka kliva upp ur sängen och ta tag i livet och alla måsten. Nästan varje dag mår jag dåligt, men när jag tänker efter har jag knappt något märkvärdigt att må dåligt över..?

Jag har världens finaste pojkvän som jag är så galet förälskad i - MEN han bor 10 mil bort och vi kan inte ses så ofta som vi vill. Han är det som gör mig glad och när han är här eller jag där är enda gångerna jag kan säga ärligt att jag mår bra. Sedan tänker jag - hur sjutton blir det när vi båda får jobb? Då lär vi ju typ aldrig kunna ses och då kommer förhållandet paja och jag kommer gå under som människa, kommer inte ha något alls att vara glad för förutom min katt.. 

Jag har en stor släkt som bryr sig om mig - MEN det finns en människa i min närmsta släkt som är en stor del av mitt liv som jag bara inte tål.. så fort personen är i närheten (vilket är typ jämt) mår jag dåligt över allt evigt klagande, tjatande och gnällande. Känns som att allt jag gör är fel enligt denna person

Snart flyttar både mamma och pappa bort från stan och vännerna (eller ska jag säga vännen, eftersom jag inte duger att ha som vän för någon annan..) och jag kommer känna mig så instängd.. liksom borta från allt det roliga.

Jag är född med ryggmärgsbråck och det går inte en dag utan att jag undrar varför just jag skulle behöva lida av det? Varför är det just jag som går konstigt och får alla dömande blickar varje dag? Vad har jag gjort som förtjänar detta liv.. Jag vill vara som alla andra. Om jag bara kunde gå normalt och vara som alla andra skulle mitt liv vara så mycket bättre..

Jag är så galet glad att jag har min katt som alltid finns nära, han är min absolut bästa vän. Den man går till när man behöver bli glad för stunden.

Det är jobbigt att gå runt med så många olika tankar varje dag och att vara vaken om nätterna för att jag inte kan sluta tänka.
Sedan tänker jag att jag är så förbannat otacksam som klagar på mitt liv när jag har pojkvän, stor släkt, en egen katt (och fler katter i familjen) osv.. Det finns bara för många stora MEN i mitt liv. 
"Jag har pojkvän MEN…" osv. Förstår ni?

Ni behöver inte läsa, jag behövde bara skriva av mig någonstans.

Annons:
Karl.jesper.borg
2014-10-01 08:22
#1

Om du känner för att prata av dig så kan du skicka ett meddelande till mig här :)

Upp till toppen
Annons: