Annons:
Etikett03-depression
Läst 6499 ggr
[littlecat]1
5/29/14, 3:43 PM

Känner mig ensam fast jag har folk runt om mig

Jag känner mig så ensam, mitt liv känns så meningslöst. Jag vaknar upp och känner att jag bara inte vill leva längre, jag har tappat gnistan för allt. Finns ingenting jag tycker är roligt längre.

Jag vill inte dö, men jag vill inte leva heller. Jag orkar inte leva om mitt liv ska vara såhär. Jag önskar någon bara förstod.

Jag har en pojkvän, han är så fin, och jag älskar honom, men känner till och med att jag borde göra slut med honom för att jag mår skit. Det känns som att jag är helt ensam. Orkar knappt stiga upp på morgonen. Vill sjukanmäla mig från jobbet varje gång jag ska jobba. Jag vet inte hur det ska kunna bli bättre ens, känns som att de bara blir sämre. Har varit upp och ner i 2-3 år.

Annons:
TTT
8/16/14, 10:03 PM
#1

väldigt sent svar är jag ledsen.. :( men bättre än inget. Jag fattar din kännsla, har också sånna perioder ibland. Jag får kännslan av att du är ganska ung. kanske du saknar något så enkelt som en hobby. eller du kanske ska försöka hitta ett roligare jobb. ta en paus från din pojkvän och försöka resa någonstans (om du har råd, det behöver ju inte vara värsta lyxresan) antingen med honom, eller bara ensam för att kanske träffa på andra människor.eller anmäl dig som frivillig att åka till utsatta länder med hjälp. det är nog något man aldrig glömmer, och det känns menigsfullt (om det nu kan vara din grrej, om inte, testa endå..)

 Det kanske kan hjälpa med nåt så litet som nåt att se fram emot, typ starta nåt projekt som att renovera eller nåt. Berätta för honm hur du känner, om du inte redan gjort det. om han är värd att ha som pojkvän kommer han hantera det så bra han kan.

du kanske behöver söka hjälp för hur du kan hantera det där ifall det ställler till det för dig .

som sagt, lite sent svar, men hoppas det blivit bättre <3

Jessicahagstrom94
9/30/14, 1:32 PM
#2

Låter som mig.. styrkekram.❤️

Upp till toppen
Annons: