Annons:
Etikett18-djursvårigheter
Läst 788 ggr
Zabbio
2013-10-29 11:25

Lite väl mycket..

Början av sommaren - mamma får cancer.

Pappa tros ha cancer, nu har det visat sig vara en lunginflammation.

Ena hästen trasslar in sig i taggtråd, djursjukhur och operation. Mitt jobb att sköta om bandagering osv. (dyrt)

Andra hästen får ryggproblem och inflammationer i knäna. (dyrt)

Kaninerna får smitta som veterinär vägrar skriva ut medecin mot innan analyser skickats hit och dit (dyrt och omständigt)

En kanin får problem med trycksår som läker och kommer tillbaka (tärande)

Verkade hyfsat lugnt ett tag, började kunna skrapa ihop ekonomin igen. Jag är student, så den är knaper.

Häromdagen skar ena hunden upp trampdynan, skar av en bit. Ilfart till djursjukhus på jourtid (dyrt..)

Och nu i morse fick jag fartböter för att ha kört 8km för fort. 2000kr borta. Jag VET att det är mitt eget fel.. men vilken jäkla timing.. mina första böter någonsin, btw. Och jag brukar trots allt hålla hastigheten.

Jag tycker att det har varit lite mycket nu och skulle behöva vila. Vi har bra djurhållning.. det är första gången på 7 år som något djur blivit sjukt.. nu blir alla det på samma gång..plus folket runt om.

Mitt i allt detta försöker jag plugga till en stor tenta om en vecka, och jaghade behövt göra en synundersökning.

Snart kommer skatt och besiktning av bilen, och min buffert har dragit dit solen aldrig skiner.

Jag känner mig lite ensam, och väldigt, väldigt trött..

Och nu bajsade hunden på sig, så nu måste jag ta tag i det.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Karl.jesper.borg
2013-10-30 06:57
#1

Det är trist att skit alltid kommer i flertal… Vet hur det känns, beklagar! Utgifter är alltid samlade känns det som, och de kommer alltid när man tror att de inte ska komma. Men för att nå toppen måste man besöka botten, det kan bara bli bättre framöver.

Upp till toppen
Annons: