Annons:
Etikett01-akut-stöd
Läst 1358 ggr
tasartir
2013-07-26 20:28

Snälla hjälp mig :(

Jag kan inte sluta gråta, har gråtit nästan hela dagen idag och igår. Jag känner mig så ensam. Jag har ingen. Min familj går inte att prata med. Och i förrgår så sa min bästa vän, den tjej som jag har känt i över 10 år, att hon inte hade kul med mig längre, och massa annat, hon gjorde i princip slut med mig, om man nu kan säga att vänner kan göra slut med varandra. Hon var den enda av mina vänner som jag kan vara med själv med, den enda som vet mina hemligheter, den enda som jag kan våga prata med, den enda som känner mig, den enda jag kunde visa mig ledsen för. Alla mina andra "vänner" spelar jag bara glad för, och de har ingen aning om att jag har depression, ptsd, legat på psyk flera gånger, går på massa mediciner, mm. De känner inte mig.

Jag tror att hon inte vill vara vän med mig längre för hon har tröttnat på att jag är deprimerad och inte orkar gå ut och festa och sånt.

Så nu vet jag inte hur jag ska överleva. Orkar inte. Är så jävla ledsen. Idag har jag vart påverkad av sub hela dagen för att orka men sen när det började släppa käka jag en del benzo, skärt mig också såklart, men inget av det här har hjälpt så värst mår bara sämst helt enkelt. För jag är så sårad och har så mycket ångest. Vill bara bort.

Snälla hjälp mig vad ska jag göra.

Annons:
eirwen
2013-07-27 15:56
#1

Du borde ringa en psykiatrisk klinik som kan ta hand om dig. Du verkar inte må bra alls och jag känner lite att du är en fara för dig själv. Jag vet hur det är att förlora sina nära och kära. Jag förlorade min bästa vän på nästan samma sätt som du gjorde, fast min polare sa bara att hon inte ville träffa mig igen. Hon gav mig ingen anledning utan den fick jag reda på ifrån våra gemensamma vänner. Att känna sig ensam är enrriktigt jobbig känsla, den känns outhärdlig. Om du vill prata så är det bara att skicka ett PM.

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

tasartir
2013-08-03 22:24
#2

tack så mycket för ditt svar <3

aleator
2013-08-12 07:53
#3

Känner igen mig lite grann. Har sj strulat till en massa i mitt liv, allt är bara upp och ner.. finns ingen som jag kan prata med, och det måste vara det värsta. Du kan alltid skriva till mig.

Pelle Långlös
2013-08-23 16:52
#4

Att enbart sitta och prata om en massa negativa saker är inte direkt vidare roligt att höra dag ut och dag in så jag förstår din vän.

Själv har jag inga vänner här på Åland. Vågar inte skaffa för att jag mår skit jämnt och kan inte släppa in någon i mitt liv.

Har pendlat in och ut på psykiatrisk avdelning men inte mår jag bättre för det. Men det känns bra för stunden att få prata med någon inom psykiatrin så testa att ringa dit.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Biotoxina
2013-10-01 01:10
#5

Att vara någons vän betyder inte att man endast ställer upp när livet är lattjo. Att vara någons vän, Ylva, är att finnas där när någon behöver det mest och tillsammans ta sig igenom det. I alla fall för mig.

Till dig Tasartir, jag har skickat ett privat meddelande.

🌺

Upp till toppen
Annons: