Annons:
Etikett03-depression
Läst 2412 ggr
TSimsPets
6/10/13, 2:56 AM

Kan inte uttrycka mig...

Hejhej!

Jag har så mycket problem så jag snart inte orkar… Jag vill kunna dela med mig alla mina problem med min familj, men jag kan inte. Jag vet inte om det beror på att jag har så mycket i hjärnan som jag vill berätta eller om det är språket jag har svårt med. Är förvirrad helt enkelt.

Ibland önskar jag att svimma och bara kollapsa framför min familj så de förstår att det är något jag döljer och att jag inte mår bra. Jag är så himla deprimerad.

Dom har en helt dålig uppfattning om mig, dom tror jag är osmart i skolan. Det är inte det att jag inte är osmart, utan det är så att jag inte har en motivation längre. Anledningen till varför jag inte har motivation längre beror på dessa problem som jag har sparat i hjärtat som får mig o känna deprimerad. Ibland tycker jag att jag är barnslig/löjlig att berätta saker till dom, för det känns att dom inte kommer förstå mig. Det känns som om jag redan har svar på allt om jag delar med mig mina känslor till dom. Dom tror att jag inte har problem alls, förutom att jag inte orkar med skolan längre. Men jag har massa andra problem jag egentligen vill berätta…

Annons:
TSimsPets
6/10/13, 2:57 AM
#1

Skriver så konstigt…

TSimsPets
6/10/13, 2:57 AM
#2

Skriver som en treåring haha …

Nattuggla
6/10/13, 3:18 AM
#3

Du kanske skulle sätta dig ner i lugn och ro och skriva ihop ett brev där du berättar om dina tankar och känslor… Om det känns rätt kan du ge det till dina föräldrar så dom får läsa?

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

TSimsPets
6/10/13, 2:40 PM
#4

#3  Aa, kanske det!

Tack…

Disturbed-Angel
7/22/13, 2:05 AM
#5

Jag håller med, försök att bra skriva ner det du känner. Det behöver inte ens vara något som andra förstår. När du väl börjat skriva kanske det lossnar? Annars finns det många (jag bland annat) som bloggar om att må psykiskt dåligt. Du kanske kan hitta någon som uttrycker det du vill förmedla på någon blogg? 

Det är inte lätt för alla att sätta ord på hur de känner, men det är inget fel med all låna någon annans beskrivning på dina problem.

Pelle Långlös
8/23/13, 4:55 PM
#6

Håller med tidigare talare om att skriv ett brev. Då kan du uttrycka dig precis som du vill utan att någon avbryter dig och du kan skriva till sista punkt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Upp till toppen
Annons: