Annons:
Etikettsjälvdestruktivitet
Läst 13015 ggr
Juliaskaniner
2013-05-29 16:22

hur döljer ni skärsår?

Hej alla.
Hur döljer ni era skärsår? om det går. Vill inte ha långärmat hela tiden, så det är väll inget alternativ egentligen.. finns det någon kräm att köpa eller något? 
tack på förhand.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Annons:
tasartir
2013-06-01 20:47
#1

Skulle också gärna vilja ha något tips… Men som det är nu kör jag på en massa armband när jag har kortärmat. Funderar på att sy ett eget "svettband" att ha runt, fast i vanligt stretch tyg. En jag jobbar med har gjort det och det ser väldigt naturligt ut faktiskt

thenewbreed
2013-06-01 21:25
#2

#1 jag försökte länge dölja mina ärr men nu har jag helt enkelt accepterat att dem är där och skiter i att folk kollar. Dem är en del av mig nu så varför ska jag skämmas?

Men när jag ska träffa människor som jag inte orkar diskutera med eller typ släkt genomlider jag en varm tjocktröja och ett par långa byxor. 

När du blir vuxen sen kan du använda lser och ta bort dem med men annars som #1 sa så är armband eller svettband bra :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Jetaime
2013-06-14 13:34
#3

Jag döljer inte mina längre. Visst är det jobbigt när folk kollar och frågar, men det är deras problem, inte mitt :).

Det är extra jobbigt i början när alla ska påminna en helatiden, men man har inte någon som helst skyldighet att förklara eller prata om det om man inte vill. Jag fick frågor/påpekningar/folk som skämtade om det varje dag när jag jobbade i butik.

Juliaskaniner
2013-06-14 13:49
#4

Tack för svaren :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[[Mellebelle]]
2013-07-04 21:34
#5

Jag tattuerar över mina. Själv kan jag inte leva med att visa mina skärsår, skulle aldrig klara av att låta mina barn se dom.

Så då skapar jag konst istället över dom, något som betyder.

Juliaskaniner
2013-07-04 21:42
#6

Dock är jag 14 år så kommer inte kunna tatuera mig :(

såg en film på youtube där någon sminkade över. Hade flera lager foundation och sen puder ovanpå, det funkade på henne, men har inget puder för tillfället så blir bara blankt och overkligt..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Annons:
[[Mellebelle]]
2013-07-04 23:31
#7

Hm jaha jaa du får väl tatuera dig då du blivit äldre..:) men annars äre väl bara o ha på sig nån tunn kofta osv de brukade jag ha, fast det var bara då jag umgicks med folk som jag inte ville se mina ärr, men hemma o med mina närmaste brydde jag mig inte om. Hoppas att det löser sig, och jag hoppas att du tagit dig ut skärandes också.

Juliaskaniner
2013-07-04 23:36
#8

ja ;)
fast det är blandannat familj jag vill dölja det för :(
Jag har iallafall slutat skära mig på synliga ställen. just för att jag inte vill att nån ska se..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

XxKimxX
2013-07-07 23:39
#9

Jag dolde mina ärr genonom att bära långärmat. Jag skar mig också på benen. Men jag måste säga att det bästa var att inte dölja. Att inte skämmas. Att inte vara rädd för att såra. Jag vet det nu, inte då.
Jag firade ett år utan självskada för ett halvår sedan och jag hoppas att du en dag når dit. Jag är säker på att du kan. Jag trodde inte att jag kunde… och hepp. skar mig från 13 till 19. en dag lyckades jag stå emot. En gång. Det var iaf en början. 

Personligen hade jag gett upp nästan allt jag hade innan jag hittade det här; Om du är intresserad så föreslår jag DBT.

Jag önskar dig all lycka.

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

Juliaskaniner
2013-07-07 23:57
#10

#9 åh, stort grattis! Så bra gjort! Tack så mycket :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Pelle Långlös
2013-07-16 13:54
#11

Använder tex massvis med armband så de drar till sig uppmärksamheten. Men jag döljer inga ärr. Är nog för gammal att göra det. Eller jo när mina flickor kommer så har jag långärmat på mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Disturbed-Angel
2013-07-22 00:13
#12

Om det är skärsår du försöker dölja så skulle jag inte rekommendera vare sig att ha smink eller krämer på såren. Det bästa du kan göra är att låta såren vara tills de har läkt helt, pilla inte på skärsåren, ha inga kemikalier på och undvik att ha såret instängt för då ökar risken för infektioner. Om du följer allt det så läker det fortare och syns då mindre. 

Sen skulle jag säga att har du så mycket vett kvar att du fortfarande har kapaciteten att skämmas och vilja gömma dina självskador så är du tillräckligt stark för att kunna sluta helt!

Jag önskar att jag kunde ha slutat tidigare. Så ta chansen medans du fortfarande har den!

Juliaskaniner
2013-07-22 00:35
#13

#12 försöker sluta, vart ren i 4 dagar nu, vilket är mer än jag har vart under de två åren. :) så ja, det är ändå ett stort steg och hoppas det går vägen :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Annons:
Disturbed-Angel
2013-07-22 01:25
#14

#13 Det är jättebra av dig :D

Juliaskaniner
2013-07-22 02:39
#15

#14 åh tack de värmer :D

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Upp till toppen
Annons: