Annons:
Etikettsjälvdestruktivitet
Läst 1558 ggr
thenewbreed
2013-05-27 23:40

Slängde mitt blad

eller jag var på väg. Förberett mig ett väldigt lång tag nu och speciellt idag, Hela dagen förberedde jag mig mentalt på att slänga det föremålet som jag använt för att lindra min ångest.

Jag började skriva där folk i min umgängeskrets kunde se att jag hade slängt det och jag var så stolt och allt och sen gick jag och skulle ta fram det och slänga i min papperskorg.

MEN det var borta. Och då förstod jag att min mamma varit o letat i mitt rum och TAGIT det och slängt det åt mig.

Hon hade ingen rätt att ta det ifrån mig även fast jag inte använt det på snart 2 månader. Det är endast jag som kan hindra mig själv från att skada mig så det spelar egentligen ingen roll om hon tar saker ifrån mig. 

Grejen är att idag skulle vara en symbol, hela grejen, att slänga det, släppa det gammla genom en sån enkel gest som att slänga mitt alldeles egna blad. men nu när jag inte har något att slänga känner jag att jag inte kommer få ett avslut på det hela och så känner jag mig så sjukt misslyckad.

Jag kan ju inte ta något random blad för det har jag ju ingen personlig koppling till och jag bara, uugh vet inte vad jag ska göra nu.

Min mamma sover så jag skickade ett sms som hon kan se imorrn när hon kollar på mobilen och så får hon veta.

Det hade typ känts bättre om hon lämnat en lapp vid mitt gömställe istället typ att hon älskar mig eller nåt och att hon litar på mig. Det känns sjukt jobbigt att även fast det gått typ två månader så litar hon ändå inte på mig.

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
PiganX
2013-05-28 23:42
#1

Åh, jag förstår dig verkligen.. Be strong, gumman!

Linnsan91
2013-05-29 16:29
#2

Jag tror inte det handlar om ifall hon litar på dig eller inte, utan snarare att hon vill berätta att du klarar dig utan den och att du är en stark person! Jag förstår att du känner en sorg över situationen och att bladet var en symbol för dig. Men försök hitta en motsvarande symbol inom dig istället och fokusera på det. Att bladet funnits eller inte spelar ingen roll, för huvudsaken är att DU och ingen annan har lyckats hålla dig från den, och det är därför det är inom dig som styrkan ligger. Kram!

tasartir
2013-06-01 20:49
#3

Har inget vettigt att säga, annat än att jag verkligen förstår dig, vart med om samma… kämpa vidare <3

Upp till toppen
Annons: