Annons:
Etikett17-familjeliv
Läst 1724 ggr
srebecca
3/27/13, 11:10 PM

Otrevlig pappa..

Jag är en tjej på 18 år som lever ihop med mina föräldrar, bror och hans tjej som är här flera gånger i veckan. Min pappa är ständigt arg och otrevlig mot mina vänner, vilket resulterar i att dom inte vill vistas i mitt hem. Han ska alltid sucka och verka arg och tycka att alla är i vägen. Det största problemet just nu är att han tycker att en kille som jag umgås med äter för mycket. Visst, han äter mycket, men när jag är hos honom får jag mat där? Han köper grejer till mig, vilket gör att vi går jämt ut. Trots mitt glada beteende får jag detta tillbaka.

Vad ska jag göra? Idag var det droppen. Sista gången jag bjöd hem den killen hit. Sista gången jag någonsin bjöd hem någon. Vill inte säga till min kille att min pappa inte gillar honom, DET SISTA jag vill.

Annons:
db-2
3/31/13, 5:41 PM
#1

Utan att veta mer än du skriver (tex hur stort ni bor, hur många kompisar du har hemma åt gången, andra problem etcetc) så tycker jag att du ska tala om för din pappa hur du känner det och fråga varför han blir irriterad/beter sig illa mot dina kompisar.

Det kan trots allt vara så att han inte känner att han har någonstans att vara/få lite egentid. Det är inte ens säkert att han märker att han beter sig illa mot dina kompisar. Det är inte alltid lätt som förälder när vuxna barn och deras flickvänner bor hemma.

Upp till toppen
Annons: