Annons:
Etikett03-depression
Läst 1492 ggr
[Vitarosor]
3/10/13, 2:58 PM

Mår jag dåligt psykist, eller?

I ungefär ett år har jag inte mått riktigt bra psykiskt. Och jag vet inte varför!!! Jag har aldrig haft problem med detta förut. Jag har alltid varit positiv och glad till allt. Nu tycker jag ingenting är kul längre! Sådant som varit mitt intresse under många år och som jag verkligen brunnit för, är urtråkigt och jag har lagt av med allt sådant.

Kan sånthär komma lång efteråt? Har under hela skoltiden fått lov att varit stark, för mobbing, trakkaserier, övervikt och ensamhet. Nu finns inget av detta längre. Jag är normalviktig efter en viktnedgång på 40 kg, varken mobbad eller trakkaserad sen 2007.

Och ensam är jag inte, jag har min underbara sambo, förlovad, drömmer om framtiden, min underbara familj. Jag har 2 personer som jag umgås med, jag kan tyvärr inte säga att de är mina bästa vänner, för någon sån har jag inte, men de är nära vänner. 

Förra sommaren uppfyllde jag en av mina största drömmar i livet. Jag köpte en gammal amerikansk bil från 50 talet som jag importerade från Kalifornien.

Det känns som om något fattas i mitt liv, eller att jag skulle behöva göra något nytt, eller en förändring.

Hetsätning…..det kan jag väl påstå att jag gör, men ändå inte. och det är för ungefär ett år sedan detta började. Jag äter sunt (lågkolhydrat kost, vilket min kropp mår bra av), har inga problem med maten, kanske slarvar någon gång,. Men när det kommer till GODIS och socker, är det kört. Jag kan trycka i mig i princip hur mycket som helst, tills jag mår illa och nästan vill kräkas upp allt (vilket jag inte ännu gjort!) Får sådan ångest efteråt. Häromdagen vart jag sötsugen och slängde snabbt ihop en liten kakdeg och åt upp……wtf?

Är jag konstig? Ska jag kontakta en psykolog? Har funderat på detta. Men mår jag verkligen psykiskt dåligt?

Lite rörligt, förlåt!

Annons:
Roamer
3/13/13, 2:48 PM
#1

Låter snarare som en livskris över vad du gjort och vad du åstadkommit, och att du inte är helt nöjd med vad du ser tillbaka på. Hitta vad som är viktigt för dig och gör det ett slag så inser du nog att du har levt ett bra liv och kan släppa dina tankar. Sötsug går bort om man inte tar något socker på en månad och då blir man mest äcklad av att äta det. Fast det kanske är olika för alla.

EbbaTYK
4/23/13, 12:28 PM
#2

Att du hetsäter och har sockersug kan vara en biprodukt av känslan att det fattas något. Samtidigt mår vi inte bra av för stora mängder socker vilket kan skapa en ond cirkel. 

Det finns en massa anledningar till att vi känner att någonting fattas. Det kan också bara vara en typ av ångest. Du kanske behöver göra något annat. Eller så kanske du bara måste acceptera känslan. Den är inte konstig, du är inte konstig.

Du skriver att du har två vänner du umgås med men att dessa inte är dina bästa vänner. Att inte ha en bästa vän kan skapa ett enormt tomrum. Det kanske är värt att jobba på.

ivanhoe81
4/30/13, 10:55 AM
#3

jag är inne i en period med extrem depression just nu, har extrem sötsug och jag har inte ätit godis på

jag vet orsaken till min depression men det är inget att göra något åt det just nu pga att jag inte har någon ork etc, mina orsaker är att jag saknar min största kärlek (men jag har för dåligt humör för henne) sedan har jag inga vänner alls utan sitter hemma i ur och skur

men hoppas att du snart mår bättre iallafall

Upp till toppen
Annons: