08. Mobbning

mobbad av förälder

2013-01-20 22:26 #0 av: ceccie

Är det vanligt att man blir mobbad/utstött av sina föräldrar. Jag var mobbad under hela min skoltid, det tar på krafterna, men jag blev mobbad även hemma av min mamma. Jag hade ingenstanns där jag fick må bra. Nu är jag 37 och är fortfarande mobbad av min mamma. Allt skit öser hon över mig. Hon kan gapa efter mig på gatan, hon skickar elaka sms . Det är hemskt vad hon håller på. Jag inbilar mig att hon är elak mot mig, påstår hon. Hon kallar mig psykiskt sjuk. Det tar på krafterna.

Anmäl
2013-01-22 09:56 #1 av: Roamer

En förälders uppgift är att bygga upp sina barn, inte bryta ner dem. Kanske borde prova någon form av terapi tillsammans med din mor och utomstående som får medla. Alternativt bryta med din mor helt även om det känns kallt. Du måste ju ta hand om din egna självkänsla och klarar du inte av hennes behandling så måste du ju se om eget hus. Börja med att lägg fram hur du upplever det så objektivt som du kan utan värdering i hur hon gör utan bara säga att du blir ledsen när hon uttrycker sig på det sätt hon gör.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.