Annons:
Etikett08-mobbning
Läst 1950 ggr
[tildemattson]
2012-12-18 22:11

Så trött på detta skitet nu

Bara måste skriva av mig för idag rann bägaren över Skrikandes

Har i flera år varit den som har blivit mobbad och lämnad utanför. I förskolan var det bara så att ingen ville vara med mig men ju äldre vi i klassen blev desto gröve blev orden och sättet att mobbas på. Det har under dom senaste tre åren varit vardag att höra ord som förr skulle ha fått mig att bryta ihop. Jag går alltid ensam på rasterna och när vi ska jobba i grupp väljer jag att jobba ensam även om lärarna säger till mig att hitta en arbetskamrat, då svarar jag alltid: Jag vill jobba själv, är hellre själv än jobbar med någon som jag vet inte vill ha mig där.

Nu har mobbningen gått för långt. Efter sommaren detta året blev jag diagnostiserad med magkattar. De flesta tycker att det är konstigt då jag bara är 14 år. Mobbningen blir bara värre och värre och lärare och andra personer gör allt för att få ett stopp på det. Nu var det lungt en vecka men idag rann bägaren över. Hade lagt upp en bild på instagram där jag fick en kommentar om att "INGEN BRYDDE SIG!" Användaren var helt anonym. Frågade varför den brydde sig om det nu var så ointressant. Då frågar den om någon har bett mig att existera och säger " Att du ens lägger tid på att tro att du har vänner!" Då svarar jag att jag tycker synd om den som  måste trycka ner andra för att må bra. Den svarar:

Tycka synd om mig? Jag har många vänner och ser bra ut. Du å andra sidan äcklar alla genom att existera och förnekar att du inte har några vänner. När jag försöker berätta detta så lever du i förnekelse. Gör oss alla en tjänst och för det första sluta förorena sofforna på din skola. Och för det andra sluta vara så otroligt störande och hänga efter andra. Tack på förhand.

Har gått och varit så förbannad på denna person som ber mig gå och dö, berättar för mig hur ful och äcklig jag är och säger att jag inte har vänner. Jag har vänner utanför skolan som jag litar till 100% på. Har hållt mig hela dagen nu men nu känner jag hur jag bara vill gråta. Gråter

Annons:
Twisted_T
2012-12-18 22:17
#1

Usch. Försök ignorera dessa människor? Svara inte? För då blir det ju inte lika kul för de. Förstår inte alls det roliga i det och det är hemskt när folk beter sig så. Något måste väll de vuxna kunna göra åt saken? För så skall det ju inte se ut.

Vart går dina vänner i skola? Eller är de äldre?

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[fuzzygirl21]
2012-12-18 22:17
#2

Jag har oxå varit den som har varit mobbad oxå vidare . För det första du är inte ful ,eller äcklig, eller något negativt . För det andra så har du ett hjärta av guld du förtjänar att ha det bra och må bra . Jag hade velat vara vän med dig har knappt några . Blir så jävla arg när folk ska mobba folk och hålla på . Men när andra mobbar dom går dom med svansen mellan benen och blir skit ledsna och tyck synd om mig . Hör av dig om du vill prata eller så @-}--

[tildemattson]
2012-12-18 22:28
#3

Mina vänner är ridkompisar som jag träffar en gång i veckan, de är ett år yngre än jag. Lärarna och mina föräldrar försöker verkligen att ändra på saken. Men saken är den att lärarna och rektorn är så fega. Vågar inte göra något. Och plötsligt är det jag som ska gå till skolpsykologen för att prata. Står väl ändå i likabehandlingsplanen eller vad det nu heter att man ska kunna stänga av elever…

Twisted_T
2012-12-18 22:46
#4

#3 Ja. Det är inte rätt. Finns det inte en annan skola i närheten? Mobbare skall ju egentligen vara de som får byta skola om de inte sköter sig tycker jag. Men eftersom du inte trivs eller har så många vänner där så kan det vara en idé. Och som du säger så tar de ju inte tag i problemet. Finns skolor som är mer och mindre duktiga på det. Jag hade nog sett mig om och letat efter en skola som är bra på att lyssna och ta vara på alla i skolan. Både personal och elever. Det är ju meningen att du skall kunna gå till skolan utan att känna dig så utsatt och så illa till mods. Det kan vara en bra nystart för dig med. Men jag tycker inte att det är rätt att man ska behöva byta skola för att andra inte kan bete sig. Eller för att rekorer och lärare inte kan ta saker på allvar och våga säga ifrån. Tyvärr ser det ut så på en del ställen idag.

// Linn

 

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Viggen96
2012-12-21 13:14
#5

Usch, vad ledsen jag blir när jag läser sådant här. Det är så fel, orättvist!

Jag finns om du vill ha stöd eller bara prata! Det är bara att höra av dig på meddelande. Du är stark och bra precis som du är, kom ihåg det!

Kram

Livet är en ständigt berg-o-dalbana. Det är bara att hänga med i svängarna. Stå ut med dalarna och lev livet!

 

http://www.tjugoattondeapril.blogg.se

Chese
2012-12-22 01:12
#6

jag har också varit mobbad o när ingen alls har hjälpt mig kontaktade jag polisen o mamma blev arg för de ringde hem men de kan bli böter i straffskalan. dock valde jag att avsluta när terminen tog slut för jag orkade inte mer. för ja fick ingen hjälp o hela skolan snackade skit redan första dagen. :(. jag försökte ta mitt liv några gånger tom. men men. jag menar inte att du ska byta skola men de kanske skulle vara bra :) även om de e dem andra som ska byta. men försök låtsas som de inte finns och så. jag vet att de e sjukt svårt.

Annons:
Galopptjejen_98
2012-12-30 19:34
#7

Styrkekramar till dig!

Ibland fattar jag bara inte hur vissa personer kan vara så dumma!

Du ska inte behöva ha det såhär, finns här om du behöver prata. För jag har blivit i 6år och jag kan hålla med om att det inte är kul. Men den personen som mobbade mig, gör det fortfarande men jag ignonerar henne och det har hjälpt för jag visar att jag inte bryr mig och att det är ingen idé att hon håller på! 
Jag ska säga att hon går på samma skola som mig och hon snacka skit om mig för min kusin bakom ryggen på mig.

Men en dag så blev jag så j'vla irriterad så jag väntade tills hon kom fram till mig och innan hon ens öppna munnen så sa jag jag rätt ut;
-Ska du fortsätta såhär föralltid? Du vet väl att det inte hjälper och att du trycker ner personer för att må bra men när du blir äldre så kommer folk göra tillbaks och du kommer att få massa skit tillbaka!!

Efter det så gick jag bara kollade bak och hon såg riktigt ckockad ut!

Så jag menar att såna här som mobbar, dom gör så för att trycka ner andra personer för att själv må bra, men sen när dom blir äldre så kommer dom att få skit tillbaks!

Men jag ignorerar dom nu förtiden!

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

ceccie
2013-01-20 21:44
#8

Om du behöver prata så kan du pma mig. Jag har haft det som du

Upp till toppen
Annons: