Annons:
Etikett10-händelser
Läst 1093 ggr
pistenbully
12/2/12, 8:58 PM

Dålig dag, nästan komiskt

Alla har vi dåliga dagar ibland, ellerhur? Min dag började allt annat än bra och nu undrar jag vad som kommer härnäst. Förutom den årliga invasionen av möss i huset så fort det blir kallt så slutade min sambos bil att fungera så han skulle låna min bil som handbromsen är paj på. Jag som alltid är morgonpigg vaknade alldeles för sent idag. Vi skulle vara tidigt i garaget och fixa bilen. Bilen som skall fixas går utav någon anledning inte igång, den klickar endast på starten. Jag och min sambo orkar inte putta igång den själva då det är alldeles för mycket snö på gården. Vi startar en annan bil för att försöka rulla igång den, men dragbilen står endast och tuggar i snön. Efter lite om och men samt mycket slit så här bilen igång utan problem, när vi skulle provstarta för sista gången innan vi ger upp. Väl framme i garaget så jäklas allt som kan jäklas, justeringskolven till handbromsen vill inte släppa, vi slet som djur! Ett fäste till bromsbacken gick sönder och vi fick ringa efter skjuts för att komma till biltema så att vi kan panik köpa saker. Vi får iordning på allt och åker hemåt, då börjar något dunka i bilen, detta har vi ej kollar upp. När vi kommer in hemma så har vattnet fryst, vi åker in till byn för att köpa disel så att diselbrännaren kan stå och blåsa i källaren, men den bilen som jag alltid kör. Helt plötsligt blir den inte varm och går upp i temp, kanske har värmesystemet fryst?nu sitter motorvärmare och fläkt i denna bil, den sista bilen utav de bilar på våran gård som var fullt funktionduglig! Nu fattas det bara att det börjar brinna i bilen eller källaren! Förutom det har jag ett jobb som jag älskar! Men jag börjar bli så stressad utav allt som skall hinnas med där och så fritiden, det i kombination med alldeles för lite ledighet. JAG LÄGGER MIG NER OCH GRÅTER SNART! Jag ursäktar långt inlägg, men jag behövde verkligen skriva av mig innan jag brister. Trevlig kväll på er! :-D

Annons:
Toxics
1/5/13, 6:10 PM
#1

klart att alla har dåliga dagar !
Dock så styr man Lite själv över hur dåliga de blir. Ibland blir det så dåligt att de blir komiskt och då kan man ju skratta åt de :D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

pistenbully
1/5/13, 8:26 PM
#2

Haha, ja, just då kändes allt piss, men jag förstod att det skulle lösa sig och bli lite roligare längre fram

Toxics
1/6/13, 12:28 AM
#3

Ja, en dag ser du nog tillbaka på just den dagen och ler! :-)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Upp till toppen
Annons: