Annons:
Etikett12-klotterplank
Läst 1536 ggr
Mysan59
2012-11-27 13:37

Så förbaskad och ledsen

Hej! Jag tror inte jag har skrivit här inne förut, men nu vet jag inte vart jag ska vända mig. Räknar inte med nåt svar direkt, men behöver skriva av mig.

Är så förbannad, ledsen och irriterad just nu.

Lång story som jag ska försöka korta ner den lite.

I december 2011 började jag arbetsträna via http://www.komanprojektet.se/ (KomAn) på en livsmedelskedja. Det gick bra och jag trivdes. Från 1 juli skulle jag få Nystartskontrakt, med sämsta lönen och inga förmåner. Och fast dom (cheferna) visste att jag hade vissa problem, så blev jag fast i kassan i flera timmar. Jaja jag hade hört mycket om att dom utnyttjade folk och inte bryr sig alls hur man mår osv. men tänkte väl att så farligt kan det inte vara.

Hann jobba ca 2 veckor sen gick det inte så jag blev akut sjukskriven för depression. Depression! Jag? Ja efter ett tag insåg jag att det var så. Så då var jag sjukskriven ca mitten av juli fram till sista augusti.

Då blev jag rekommenderad av en på Carema att jag skulle gå över till IPS Södertörn, som ska vara som nån förlängning av KomAn när det inte har funkat där. Man kan säkert komma med IPS ändå, jag vet inte, det är så nytt.

Jag kollade flera ggr med KomAn (och dom frågade Af) och med Carema, om jag verkligen bara skulle gå hemma och göra ingenting.

JA! Du inte göra nånting, utan vänta på att nån från IPS kontaktar dig, för annars skulle jag åka ur IPS-projektet. Fine, då får jag väl göra som alla säger då.

Skickar in om aktivitetsersättning för 19/9-18/10 och får svar 31/10 att – Nix jag hade inte rätt till nån ersättning.

Kontaktade direkt dom som ingick i KomAn som jag hade haft att göra med, det är två stycken o den ena är anställd av Af. Kontaktat massor med folk som ska kolla upp vad som gått fel… Och nu har det snart gått en månad och fortfarande inget egentligt svar.

Idag på Af (var tvungen att aktivera mig igen, men det fick jag reda på 13/11) så säger en annan som jobbar också med KomAn men en annan kommun – ”Vi har inte gjort fel, DU skulle ha haft nån sysselsättning från den 1/9”!

Men – jag SKULLE JU INTE GÖRA NÅNTING, bara vänta på att IPS skulle höra av sig!

Sååå nu är jag blåst på 1½ månads ersättning! Tack för den, alla myndigheter som är inblandade.

Puh! Tvungen att skriva av mig, tack till er som orkade läsa

(Vet inte om det hamnade under rätt grupp)

Annons:
EmelieGustavsson
2012-11-27 20:50
#1

det där känner jag igen, skit törlit att dom inte kan ordna saker i tid ! :o

Mysan59
2012-11-28 13:37
#2

I och för sig så kan jag förstå att det kan bli fel, mänskliga faktorn. MEN har man gjort fel, så får man se till att rätta till det.

Är inte ute efter en syndabock, vill bara att nån (Af och/eller KomAn) erkänner att dom gjort fel, och ser till att jag kan få min ersättning retroaktivt.

Tack för ditt svar EmeileGustavsson Glad

[Pandette]
2012-12-12 08:54
#3

Fast iofs, självklart har du inte rätt till aktivitetsersättning, du är för gammal.

Mysan59
2012-12-12 09:00
#4

OK - aktivitetsstöd ska det vara

[Pandette]
2012-12-12 09:04
#5

Ah, det förklarar saken. Jag trodde du hade sökt aktivitsersättning och var arg för du inte fått det. Det hade varit lite dumt.

Mysan59
2012-12-12 09:43
#6

Nä bara jag som skrev fel på ersättning och stöd

Och jag hade redan a-stöd men åkte ur helt plötsligt, men nu har äntligen cheferna för berörda myndigheter pratat/pratar med varandra och inser själva att nåt gått fel, men om jag får retroaktivt eller inte, vet jag inte än.

Hade jag fått för mycket pengar, då hade detta varit avklarat sen flera veckor tillbaka, för då hade det gått fort!

Annons:
Upp till toppen
Annons: