Annons:
Etikettövrigt
Läst 1881 ggr
Juliaskaniner
2012-10-31 03:09

Det går inte

Jag vet inte vad tusan jag ska göra, det går snart inte mer.
Har mått fruktansvärt dåligt varje dag i flera år. Jag orkar verkligen inte mer. Självskadebeteende har pågått i ca 2 år, sedan min bästavän dog i cancer, efter det har mina vänner försvunnit som på räls..
vet inte vad jag ska ta mig till. och det enda som hindrar mig från att ta mitt liv, det är rädslan av att jag skulle klara mig. Jag hade tänkt överdosera, men tänk om jag överlever? eller på något annat sätt, tänk om jag överlever.. med skador för resten av livet..
jag har ganska mycket problem, kan berätta några.
blivit våldtagen ett par gånger, pistolhotad, vänner som tagit livet av sig, och en bästavän har dött i cancer¨, blir misshandlad både fysiskt och psykist hemma,blir mobbad, har ångest, hatar mig själv, svårt i skolan osvosv..
jag orkar helt enkelt inte mer.. antar att jag får ta en riktigt rejäl överdos.. men jag är så rädd för att överleva…

vet inte ens varför jag skrev texten.. för att skriva av mig kanske..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Annons:
annia1
2012-10-31 03:29
#1

Vet inte vad jag ska skriva, har svårt att hitta ord. Kramar om i massor. Så ska ingen ha som du har.

Finns det ingen vuxen i din närhet som du kan prata med. Skolsköterska eller kurator.

Eller kanske ringa BRIS dom har tyvärr inte öppet dygnet runt, hoppas denna länk funkar så kommer du direkt till den sida där det står om hur det funkar när man ringer dom.

Försöka hitta nån vuxen i din närhet som kan hjälpa dig.

.

Juliaskaniner
2012-10-31 03:33
#2

<3, och tack för krambjörnen! <3

glömde att skriva, jag kan inte prata med vuxna, det går inte.. har blivit dåligt behandlad av alla vuxna jag mött..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

annia1
2012-10-31 03:41
#3

Den är du väl värd.

Förstår att det då är svårare att ta kontakt med en vuxen. Men trots det så tror jag att du behöver hitta en vuxen som kan hjälpa dig komma ifrån den sits du är i.

Hoppas inte detta skrämmer bort dig. Jag är över 50 och har själv blivit rätt illa behandlad när jag var barn och haft otroligt svårt att lita på vuxna i hela mitt liv. Men ändå nånstans så finns det en vuxen som man kan lita på.

Hade jag vetat om bris när jag var ung så hade jag ringt dom. Om inte annat så kanske dom vet vart du kan få kontakt med andra unga som också haft (och har) det svårt så att du kan hitta det stöd och hjälp du behöver.

För jag är rätt säker på att det även finns grupper med ungdomar som hjälper varandra. Just nu kommer jag själv inte kom på nån, men har för mig att jag läst om såna grupper med just ungdomar.

.

[EmmaLillisLinsved]
2012-10-31 04:24
#4

Vill bara ge dig massa styrkekramar och säga att det kommer bli bättre, håll ut för det kommer bli bättre! Vet att det kan vara väldigt svårt att prata med vuxna, jag känner igen mig i mycket av det du skriver och hade det också jobbigt när jag var yngre.. Du är inte ensam i det här. Hittar du ingen som du kan prata med i din närhet så finns det säkert många här på iFokus som gärna pratar och stöttar dig genom jobbiga stunder. Det finns även BRIS som man kan ringa som ovan nämnt, dom har tystnadsplikt, man får ringa anonymt och det syns inte på telefonräkningen att man har ringt dit.. Har du något som gör dig sådär extra lycklig i livet? Kaniner kanske (med tanke på ditt namn och din avatar).. Tänk på dom när du känner att det börjar kännas jobbigt och att allting blir för mycket!.

Massa massa kramar till dig! <3 Känner du att du vill prata så är det bara att skicka ett pm!

annia1
2012-10-31 04:30
#5

Jag läste lite mer på BRIS dom har även diskussionsforum där barn/ungdomar pratar med varandra. Nackdelen är att det tar 1-3 dar innan inläggen läggs in för det granska av vuxna först. Men om jag förstår det som står rätt så är granskning mycket till för att garantera anonymitet.

Här står lite om reglerna och på den här sidan kan du välja viken grupp du vill läsa från utan att vara reggad.

Tyvärr så hitta jag inte andra grupper på nätet nu när jag sökte. Sökte antagligen på fel ord.

Nu ska jag strax stänga datorn för natten. Hoppas du får sova några timmar.

.

PiganX
2012-11-09 22:15
#6

Du får väldigt gärna höra av dig till mig om du vill prata!

Annons:
Upp till toppen
Annons: