Annons:
Etikettot-dagbok
Läst 1570 ggr
[littlecat]1
2012-10-23 19:00

Misslyckat liv

Känner att mitt liv är så himla misslyckat…

Jag ger upp, släpper bara allt, struntar i allt, jag orkar inte bry mig längre om någonting, mitt liv är så misslyckat.

Annons:
PiganX
2012-10-23 20:34
#1

Varför känner du att ditt liv är misslyckat?

[littlecat]1
2012-10-23 20:45
#2

Jag har ingenting att leva för… När jag kommer hem efter skolan ser jag inte fram emot något, jag har bara lagt av helt med läxor och sånt för att jag inte har någon ork, när jag kommer hem på helger är det likadant, jag jobbar först någon timme, sen har jag inget att se fram emot. Har en kompis, och henne kan jag vara med en dag på helger, eller inte alls, sen är min mamma inte ens hemma när jag kommer hem, så då är jag hur som helst själv och gör ingenting. Jag gör verkligen ingenting av mitt liv. Jag är ju bara 17 år och gör ingenting… Hur kommer resten av livet se ut då…

Roamer
2012-11-09 14:05
#3

Det kommer bli bättre. Livet som vuxen skiljer en hel del från livet som studerande tonåring. Visst stämmer det att livet blir vad man gör det till men ofta så händer saker som är helt oväntade men bara blir helt underbara, och då får man ta tillvara på de ögonblicken och spara dem som de gåvor de är.

Hitta något som du tycker verkar kul och/eller inspirerande och börja ta reda på mer information om det. Kan vara allt från sportaktiviteter till frimärkssamlingar eller katastrofinsatser. Något finns det som kommer få dig att le lite extra och det är vad du ska pyssla med.

Perly
2012-11-09 23:36
#4

#2 Finns inte inte något du är intresserad av? Ridning? fotboll? teckning? etc etc?

Alltid Oavsett

royale
2012-11-13 09:44
#5

Känner igen mig där :( även fast man har saker man kan göra så är man inte ett dugg engagerad fast man egentligen vill..

Roamer
2012-11-13 09:58
#6

Låter som du behöver träffa någon som jobbar med detta, eventuellt få något för att komma förbi din nuvarande depression. När de saker som normalt är kul inte känns roliga längre är det ett väldigt tydligt symptom och bör tas på allvar.

Annons:
Monsva
2012-11-14 20:36
#7

Instämmer med #6.

 Jag tror du har en depression och behöver professionell hjälp. Börja med att kontakta din vårdcentral så hjälper de dig vidare. Har man en depression kan man behöva mediciner och eller samtalskontakt. Vid depressionssjukdommar är det ofta fel på signalsubstanser vid nervöverföringen i hjärnan. Inte konstigare att man behöver medicin mot det än kroppsliga sjukdomar.

Så vänta inte - ring vårdcentralen i morgon. För det finns hjälp att få!

Kram till dig!

[eeklund]
2012-11-20 10:48
#8

Åh, så känner jag med ibland. Jag har inga stora intressen jag kan luta mig till.. jag har min valp dock, en dröm jag haft i 15 år men aldrig haft tid för. Så mitt tips är väl att hitta nåt du tycker om :). Efter att jag skaffade min valp fick jag upp ögonen för träning, är sugen på träningskort och gå på träningspass men får se om jag har råd med just det.. så försök hitta nåt du gillar :). Ägna dig åt det.. man har sina upp och ner i livet helt enkelt, kommer alltid vara så! Det blir bättre!

Upp till toppen
Annons: