Annons:
Etikett03-depression
Läst 1925 ggr
ks.gerbil
10/8/12, 4:13 PM

något som kan bli värre

alså jag vet inte vart jag ska börja men… alså..

jag mår inte så bra och det känns som det kommer bli värre, den senaste tiden har jag känt som jag börjar gå in i en depression period eller vad man ska kalla det. aaargh det är så himla svårt att förklara.. men om vi gör exempel:

för några dagar sen va jag i köket och ingen va hemma jag tittade på knivarna och tänkte på vilken den vassaste skulle vara och vilken jag som skulle vara bäst för att ta självmord, jag tog en i handen och så "vakande" jag till och bara bröt ihop över det jag precis hade tänkt. tänkte änny mer på vad som kanske skulle hända om jag skulle ha den sinnestämningen i lite för långt tid och faktiskt försöka ta mitt liv. jag är inte samma i skolan heller har det svårare att vara koncentrerad och tankarna glider alltid in till sånt dåligt. jag har blivit svinken och illa behandlad speciellt av dem jag trodde va mina kompisar länge och bär mycket på mina axlar, så mycket rädsla och oro om vad jag själv tänkt och hur andra skulle kunna betee sig mot mig om de själva skulle gå lite för långt. jag har svårt att sova om nätterna för jag tänker på dessa saker och annat sånt som jag själv bara vill glömma. jag känner mig värdelös och orkar inte äta, i skolan blir det oftast iget mat men hemma för jag inte vill göra mina föräldrar oroliga brukar jag äta lite ändå. jag vaknar många gånger om nätterna för jag är orolig eller bara har det väldigt svårt att somna. jag har inte pratat med mina vänner och jag tycker inget är kul längre. jag vill inte att detta ska gå längre bara att jag skriver detta bröjar jag gråta tänker på allt detta och blir bara ännu mer rädd. jag vet att när man går genom tonåren kan humören skifta lite o.s.v. men detta kommer inte ibland en gång i månaden sådär den är där hela tiden och den bara håller sig fast utan att släppa gräver sig djupare och djupare in. det kanske inte är något riktigt allvarligt än men jag vill inte att det ska bli det! snälla hjälp…

jag vet inte om det är rätt kategori ändra om det är fel

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Pelle Långlös
10/8/12, 4:24 PM
#1

När du börjat tänka på självmord så har det gått ör långt. Prata med skolsköterskan om du inte vill prata med dina föräldrar. Kankse det finns en skolpsykolog på din skola också.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ks.gerbil
10/8/12, 4:34 PM
#2

det finns kurator… måste bara våga.. vad ska jad säga? hur ska man säga? :(

Gerbil-hemsidan hittar du R

Pelle Långlös
10/8/12, 4:36 PM
#3

Säg att du inte mår bra. Det räcker till en början och sedan kommer kuratorn att fråga dig som du svarar på. Du behöver inte skriva ner ett tal eller så utan det räcker med att säga att du inte mår bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ks.gerbil
10/8/12, 4:38 PM
#4

ok men då ska jag göra det så snart så möjligt känns som det blir värre för varje sekund Gråter

Gerbil-hemsidan hittar du R

Pelle Långlös
10/8/12, 4:52 PM
#5

Jag gör det. Kram <3

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

karro1999
10/8/12, 4:54 PM
#6

jag tycker att du kanske kan fråg någon kompis som kan följa med dig dit och vänta utanför

Annons:
ks.gerbil
10/8/12, 5:25 PM
#7

jo det går ju alltid men fortfarande vill jag inte att de ska behöva vänta på mig jag vet ju inte hur länge det kommer hålla på..

Gerbil-hemsidan hittar du R

karro1999
10/8/12, 6:33 PM
#8

men iallafall följa med dit det kanske känns lite bättre

ks.gerbil
10/9/12, 11:48 AM
#9

Jag gick ner till kuratorn fast det va skitmånga där nere och jag klarade inte av det… Kommer han/hon säga till pappa o mamma? Det vill jag inte..

Gerbil-hemsidan hittar du R

Pelle Långlös
10/9/12, 4:21 PM
#10

Nu vet jag inte men jag har för mig att de har tystnadsplikt och om du säger att du inte vill så tror jag inte de gör det. Men jag är inte hundra på det. Kanske någon annan kan svara hur det är i Sverige.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

karro1999
10/9/12, 8:57 PM
#11

kuratorer har tysnadsplikt de får bara säga om det är något allvarligt

karro1999
10/9/12, 8:58 PM
#12

kuratorn tror jag inte kommer säga något

ks.gerbil
10/9/12, 9:49 PM
#13

Det verkar det ju vara ganska allvarligt Nu känns det som allt jag sagt inte stämmer som om jag lurat alla jag vet att tro på detta men att det inte är sant. Jag vet inget mer jag vet ingenting kan inte förstå och lita på migsjälv längre jag pratar ett annat språk än jag förstår själv D;

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
karro1999
10/10/12, 7:32 AM
#14

du kan berätt för dina föräldrar när du är redo

AnneN
10/10/12, 7:33 PM
#15

Jag säger som de andra, prata med skolkuratorn, de har tystnadsplikt så länge det inte gäller grova brott som kan ge minst 2 års fängelse (vilket inte verkar vara i detta fall). Har själv mått dåligt till och från hela mitt liv och kan verkligen rekommendera att prata med någon om dina problem INNAN du tappar kontrollen helt. Skickar en styrkekram!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ks.gerbil
10/10/12, 8:42 PM
#16

Alså det är så himla svårt hitta någon tid :/ idag va hon inte där… Uff.. Jag va med en kompis och nu vet hon om det, det kändes mycket bättre för jag kände att jag betydde något. Men när jag va på väg hem tänkte jag mer på det tänkte om jag är värd vad dem andra ger mig och jag försökte hålla det i kontroll tänka att klart jag är det men det fanns en liten röst som fortsatte att säga nej det är du inte det är bättre att försvinna det är ingen idé. jag försökte tänka på alla som gillar mig, som älskar mig men mellan dem kom också dem som har svikit och varit dumma då förvandlades rädslan och oron till ilska och sen igen till oron att allt kanske bara va mitt fel och att det är mig det är fel på. det är lite om idag…

Gerbil-hemsidan hittar du R

Pelle Långlös
10/11/12, 4:19 PM
#17

Det är inget fel på dig, vad andra har för problem med dig är deras sak och inte din. Skrattande Du är värd varenda minut av kuratorns tid. Kom ihåg det.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[oskuldast]
11/11/12, 9:52 PM
#18

Måste bara varna dig att skolkurtatorn säger till dina föräldrar även soc om det är minsta likka allvar. Tex självmordstankar.. Då jag har gått till ganska många och ''tystnadsplikt'' är bara skitsnack.

Men, berätta först för dina för'ldrar tycker jag. Dom kommer bara bli glada för att du är ärlig ocg att du vågar säga till om du behöver det! Annars kan du ringa/chatta med bris, där ger dom dig vägledning så du vet vad du ska göra.. Kram!!

ks.gerbil
11/12/12, 2:59 PM
#19

Alså jag och mina föräldrar har inte riktigt den dära "barn-förälder" relation och jag har ingen aning om Hur den skulle reagera, speciellt min pappa. jag tror han skulle bli arg eller så skulle han nog inte tro det Va allvar.

Gerbil-hemsidan hittar du R

Pelle Långlös
11/12/12, 3:03 PM
#20

Prata bara med din mamma och det känns bättre så får din mamma konfrontera din pappa sen. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
ks.gerbil
11/12/12, 3:04 PM
#21

Vet inte vad som skulle hända då det går bara inte det är stopp :/

Gerbil-hemsidan hittar du R

Pelle Långlös
11/12/12, 3:07 PM
#22

Du kanske inte behöver säga att du vill göra självmord utan säg bara att du mår dåligt. Då blir det inte så drastiskt och sen när du fått en kontakt så kan du prata med henom om dina tankar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ks.gerbil
11/12/12, 3:12 PM
#23

Jag mår iaf bätttre nu men i skolan känner jag mig utanför med en vägg mellan mig och klassen. speciellt på idrotten, jag blir liksom ett spöke inte ens lärren ser att jag går iväg och sätter mig ******* ***** idrott :( alla som går runt och säger att ingen Ska Va utanför och att de gör allt för att det inte Ska bli så, ***** lögnare, *****

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
11/12/12, 3:16 PM
#24

Alså bara att jag pratar med nån i klassen gör hela dagen speciell undra Hur dem andra skulle tycka att set Va att få sitta i skiten som mig ***** coolingar som tror de är allt ( iaf ett Par) och ***** svikare son kastar runt dig som en trasa och sen frågar om man kan va… Så himla tur att jag har mina bätisar

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: