14. Presentera Sig

hitta sig själv

2012-04-02 14:30 #0 av: maskrosbarnann

Har svårt att riktigt veta vem jag är. Vägen blir nog lite krånglig. Finns här fler maskrosbarn? Jag är 27 och är ett maskrosbarn. Känner mig inte speciellt vuxen. Gör man det någon gång?

Anmäl
2012-04-02 16:57 #1 av: [PiercedNymphaea]

Jag är också maskrosbarn och jag har börjat hitta mig själv mer och mer det senaste. Jag känner mig inte särskillt vuxen heller (24år) och hatar att vara på middagar eller umgås med folk som ska vara så himla 'vuxna' och prata om väder, barn, jobb etc.. Tycker det är otroligt tråkigt och det är inget jag känner gemenskap med för det är inget som intresserar mig och jag blir förvånad över att det är i princip allt dom flesta tänker på och allt folk inte är 'djupare' än så.

Om du inte känner dig vuxen så försök hitta andra som delar syn på livet och acceptera att du är som du är och att du känner och upplever saker som du gör, för det är inget man ska ändra på och egentligen inget man kan ändra på heller.

Anmäl
2012-04-13 09:33 #2 av: NinjaKakan

Ett maskrosbarn här också. Men det där med att hitta sig själv kommer nog mer med tiden känns det som. Jag hittar mig sjäv lite mer för varje dag som går. Jag är 21 och vet fortfarande inte vem jag är och det har tagit lång tid att ens komma till den punkten där jag försökt hitta mig själv.

Anmäl
2012-04-16 05:12 #3 av: slemmis

hej en liten fråga vad är maskrosbarn?

Anmäl
2012-04-16 08:00 #4 av: NinjaKakan

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maskrosbarn :)

Anmäl
2012-04-16 16:14 #5 av: slemmis

tack!

Anmäl
2012-04-18 17:28 #6 av: Zakarias

Är inte ett maskrosbarn, tvärt om mina föräldrar är jättebra!

Men känner mig ändå lost och trött på alla!

/Zakarias,  medarbetare på Teddykaniner ifokus och Hermelinkanin ifokus

Anmäl
2013-01-20 22:05 #7 av: ceccie

Jag är också ett maskros barn. Jag har aldrig fått vara tonåring, utan fick bli vuxen när jag var tolv år gammal, så jag brukar känna mig som ett vuxet barn

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.