Annons:
Etikett15-arbetslöshet
Läst 2813 ggr
Mirjami-78
9/1/09, 8:56 AM

Arbetslöshet

Arbetlöshet är ju stor i hela landet just nu. Min egen bror fick lämna sitt arbete på fabriken som han hade jobbat på i flera år. Jag själv har haft tur som har ett arbete att gå till varje dag.

Är detta något som du är orolig inför framtiden??…Hur kommer det bli med arbetslöshet, tror du att det kommer att fortsätta att öka?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Ekorren-perro
9/1/09, 3:32 PM
#1

Jag var nyss arbetslös i 6 måndaer, utan inkomst alls. Men jag fick jobb förra veckan :D Jag blev jätte glad över det !

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Dressan
9/1/09, 3:54 PM
#2

vad jag har hört så har det blivit bättre med det :).. så om några år kommer det inte vara flera miljoner som är arbetslösa

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

chokladfudge
10/25/09, 10:01 PM
#3

Som arbetslös så är jag ofta inne på "förmedlingssidor" på nätet och kan konstatera att de senaste veckorna så har nyinkomna jobb ökat markant, så nu verkar det vara påväg att vända.

Dressan
10/25/09, 10:11 PM
#4

#3 men gud va skönt! fast de sa på tv innan att det kommer vända igen.. så fler få sparken.. :/..

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

chokladfudge
10/26/09, 9:35 AM
#5

Det är möjligt, men om man ska börja oroa sig för att det ska vända neråt igen när det precis har börjat gå uppåt så kan man ju aldrig vara glad

Mirjami-78
10/26/09, 8:21 PM
#6

Ja man får ju helt enkelt hoppas på att vändningen kommer och stannar så att fler kan få jobb och även de som har förlorat jobben får tillbaka sina.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
julklappen
2/8/12, 2:38 PM
#7

Jag tror att arbetslösheten kommer att öka.Det blir fler och fler ungdomar som vill och behöver ett arbete.Jag hörde på radion att de som bestämmer, ville öka pansionsåldern till 75 år. (jag tycker inte det är klokt. ) många av dessa 75 åringar kommer inte att orka arbeta tills de blir så gammla.Många kanske stupar på sitt arbete då. De äldre som har varit med och byggt upp vårt samhälle ,för att våra ungdomar ska ha det rätt hyfsat i sina liv__är det inte meningen att de äldre då ska få ha det bra på äldre dar? Jag undrar vad  särskilt "ungdomar" anser om detta?

Wand
2/13/12, 8:33 PM
#8

Jag fasar inför den dag då jag går ut 3:e året i gymnasiet. Det är bara drygt ett år kvar tills den dagen. 
Jag är rädd för att inte få ett jobb, och jag är rädd för att om jag väl hittar ett jobb så kommer jag inte klara av det.
Jag är en väldigt komplicerad person psykiskt och kommer inte ha det lätt i livet.

Jag är helt enkelt rädd för framtiden.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Zabbio
2/16/12, 11:10 PM
#9

#7 Som ''ungdom'' tycker jag att äldre ska få vila och att vi yngre ska få en chans att börja jobba och lära oss yrkena praktiskt! Hur bra är det när de äldre inte kan jobba mer och vi har en massa medelålders som plötsligt ska lära sig jobben.. som inte kommit in på arbetsmarknaden,. precis hinner vänja sig och sen själva ska pensioneras..?

Sen förlorade jag jobbet för ett par veckor sedan. Beror dock på att min rygg inte klarade det.. men jag hoppas på att komma in någonstans och få jobba..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

z12
3/27/12, 10:15 PM
#10

Den nya religionen, arbete. Det är där man träffar folk.

julklappen
3/28/12, 9:05 PM
#11

Jag tycker att de som är sjuka och de som har varit sjukskrivna länge, och de som inte kan och inte orkar arbeta på grund av olika orsaker__de borde få sjukpension.Tycker att alla som fyller(senast) 60 år fick pansion.

Greigh
4/28/13, 1:04 AM
#12

Om man ser på arbetslösheten från trådens datum 2009, och idag 2013, så har den brett ut sig enormt mycket i landet. Ungdomsarbetslösheten har inte varit så här hög på flera årtionde och räknar man sedan in den resterande skaran så kommer vi upp till massarbetslöshet!

Jag har i princip varit arbetslös sedan jag gick ut gymnasiet. Det är snart 5 år sedan. Jag har haft ett jobb sedan dess och lever just nu på ett 3 månaders arbete som går ut i slutet av Juli, sedan är jag arbetslös igen. Under dessa 5 år har jag befunnit mig i FAS 1, 2 och 3 och sammanlagt sökt över 800 jobb och inte kommit på arbetsintervju en enda gång.

Framtiden ser mycket mörk ut!

stillness
6/15/13, 10:57 AM
#13

Arbetslösheten kommer att öka då Illuminatibank familjerna har tagit över mycket av våra tjänster etc kallad Globalism samt i kombination med invandring skapar detta lågavlönade jobb för man kan styra lönerna om man har tillräckligt stor arbetslöshet=arbetslösamänniskor i landet.

Samt att Illuminati bankfamiljerna skapar finanskriser som kommer att tvinga företag att avskeda mer personal och skära ner

Ni kan se videon jag lagt upp om hur banksystemet fungerar

"banking the greatest scam"

Politikerna döljer detta och säger att allt är ok  och att jobb finns detta är en lögn dock för det finns ej jobb till alla och detta vet alla som vet hur verkligheten ser ut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: