Annons:
Etikett07-kärlek-sex
Läst 6991 ggr
Mirjami-78
10/3/09, 2:40 AM

Kärleksbekymmer

Kärleksbekymmer har vi nog alla haft någon gång i livet.

Hur tar man då sig vidare från ett dåligt förhållande, där man tex. har blivit sviken?

Är det bara bita ihop eller tillhör ni den gruppen som skäller och är arg ett tag och sedan gkömmer allt?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
JohannaEkroth
10/4/09, 7:07 PM
#1

Jag kan älta och må dåligt hur länge som helst innan jag tar mig i kragen och går vidare. Men det måste ske på mitt villkor.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ekorren-perro
10/5/09, 8:55 AM
#2

Jag själv är sådan person som om jag bråkar med någon, så går jag iväg. Sen när jag kommer tillbaka så är jag glad igen, för då har jag bokstavligt tallat glömt vad vi brågade om.. sådan är jag xD

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

mikeiko
10/23/09, 3:26 AM
#3

Theralen.

[TrevorS]
10/23/09, 5:34 PM
#4

Jag brukar se det som inte fungerade och ser till att jag aktiverar mig med något, målar på papper, skriver texter, målar på datorn (i något ritprogram, inte med kritor på skärmen. lol). =)

Mammzing
10/25/09, 10:09 AM
#5

Blir nog tyst, väldigt tyst och länge.
Orkar liksom inte mer då.
Sen kan jag älta, i tankar och med nån riktigt god vän.
Men skrika och vara arg, det kommer sen, efter ett par år.

Dressan
10/25/09, 9:53 PM
#6

Jag vet inte riktigt..har aldrig brytt mig om de jag va tillsammans med innan

Mvh Caroline

Medarbetare på Svåra Tider

Annons:
Zolah
2/21/10, 12:26 PM
#7

Tja, jag ahar bitit ihop. sedan smått försökt undvika personen för det gör ont, rätt lustigt då det är jag som gjort slut alltid :/

Pehpsii
2/22/10, 8:17 PM
#8

Jag ältar i huvudet, tills det gått runt så många varv att jag inte orkar mer, åd har jag en tendens att försöak supa bort mina bekymmer. Men det funkar ju aldrig.

Sen är jag alltid rädd för att ta upp problem, trots att det är jag som blivit sviken. Tror det har med att jag har psykiska problem (tvångstankar och tvångsbeteende) som gjort att jag sedan barnsben känner skuld när jag blir arg/ledsen/reagerar över huvudtaget. Så jag går och rä rädd att OM jag säger något så kommer jag bli lämnad. Så det hinner oftast gå såpass långt att jag mår rejält psykiskt dåligt innan jag bryter ihop och uttrycker något.

Bleh. Sitter just nu och väntar på att min kille ska komma hem så jag kan ta upp det senaste sveket. *suck*

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

aksaz
2/26/10, 6:10 PM
#9

ja det är inte så lätt ,man får komma i håg att man har igentligen bara sig själv

Mezzzanina
2/27/10, 2:09 AM
#10

Min mormor var en klok dam.En gång när hon fick veta att jag satt och grät över brusten kärlek så sa hon:

Mezzanina, det finns ingen människa som är värd dina tårar.Det fick mig att fundera om personen som lämnade mig verkligen var värd mina tårar?…Och jag kom fram till att det var han inte.

Detta är kanske bara en liten tröst, men ändå ett bra tankesätt tycker jag.

Mirjami-78
2/27/10, 1:14 PM
#11

#10 Ja….Din mormor har nog rätt i de där ordenGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

gunrose
3/5/10, 8:09 AM
#12

Såfort någon kille har gjort mig besviken på något sätt alls, så ser jag till att jag inte fastnar hemma i soffan och snyftar. Jag ringer alla nära vänner som jag vet finns alltid för mig om det är något. Jag är ju en social person av mig och tycker inte om att vara ensam, det är då jag bara tänker negativt. Så mitt tips till alla är att man ska resa sig upp ur soffan och träffa sina vänner, ta en fika i stan och bara prata kanske eller köpa någon ny tröja så man känner sig fin! Glad

Faidra
3/17/10, 9:53 PM
#13

Jag mår bra av att bråka med folk. Det låter hur stört som helst, men det är så det är. Jag har precis brutit med en kille, och vi bråkade en del på sms. Saken är att det han sa till mig, saker som ''Jävla äckel'' osv, faktiskt fick mig att må bra. Jag blev så sur på honom att mitt eget självförtroende blev bättre.

Vi bråkade ett tag, sen sa jag till honom att inte höra av sig mer. Nu har jag gått vidare och mår bra :)

Annons:
annas78
10/28/14, 3:15 PM
#14

Jag brukar efter ett tag gå igenom relationen, vad var bra vad funkade mindre bra. Ett bra sätt är att göra relationstest lovetestnow kan man göra på sin gamla relation för se vad som var dåligt/bra eller se om ens nya relation är bra. kan rekommendera det

Upp till toppen
Annons: